I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, July 10, 2008

IMAN TIDAK DAPAT DIWARISI...

Assalamualaikum..
Kepada sahabat-sahabat, semoga Allah memberkati perjuangan kalian semua..melihat ayat di atas saya teringat sebuah lagu Raihan...
Iman Tak dapat Di warisi,
Dari seorang ayah yang bertaqwa,
Ia tak dapat di jual beli,
Ia tidak dari tepian pantai..

Para sahabat yang di rahmati Allah,
Mohon maaf jika terdapat kesalahan pada lirik di atas..Sebenarnya dua hari lepas, selepas sahaja saya menghabiskan meeting saya pada pukul 10 malam, saya berjalan-jalan di sekitar kawasan tempat tinggal saya..Di situ terdapat ramai remaja berpeleseran..Kebanyakan dari mereka bercouple..Jauh dari sudut hati saya berkata,"MasyaAllah, pergaulan terlalu bebas antara lelaki dan perempuan, bagaimana suatu hari anak ku survive dalam pesekitaran yang mana orang mula meninggalkan islam sebagai cara hidup".Lantas saya berazam untuk mewujudkan suasana Islam apabila berkahwin kelak,InsyaAllah..

Selepas itu, saya mneruskan perjalan untukpulang ke rumah..Dalam pejalanan ke rumah, saya terserempak dengan rakan sekelas saya..Jika tidak silap saya, hanya seorang sahaja lelaki dan yang lain perempuan..Dan yang membuatkan saya terkejut, apabila lelaki tersebut duduk rapat dengan seorang perempuan..Perempuan tersebut saya mengenalinya kerna kami sekelas..Apa yang saya terkejut, perempuan tersebut adalah seorang anak ustaz..bila saya fikir-fikirkan semula memang betul apa dikatakan dalam lirik di atas. IMAN TIDAK DAPAT DIWARISI..

Lantas diri ini bermuhasabah..Betapa pentingnya kita hidup dalam kumpulan yang mengamalkan Islam, menghayati Islam, memperjuangkan Islam dan indahnya di tarbiyahkan..Apabila kita berada dalam kumpulan yang menghayati Islam, insyaAllah diri ini akan terlindung daripada serigala-serigala yang sedia membaham kita dalam Era Globalisasi..saya memanjatkan kesyukuran kepada Allah kerna melindungi saya dari ancaman-ancaman luar..Betapa pentingnya kita bergabung dalan suasana jemaah yang mengambil islam sebagai cara hidup dan menentang kebatilan.

Ya Allah, YaTuhan ku..tetapkan hati ku ini dalam agamaMu..Jangan Kau bolak-balikan hati ini setelah menerima hidayah dariMu..Jangan ada sifat putus asa pada aku dalam perjuangan menegakan Islam..

Sekian, Salam perjuangan mahasiswa..

hambaAllah86,
12.00pm,
8 Rejab 1429 H, 11 Julai 2008.

4 comments:

Anonymous said...

Bnar kate abg..
iman x d warisi..
ia dr hidayah Allah yg brbeza buat hambaNYA..
mnarik..~
syukran abg..^.^

hambaAllah86 said...

salam..raisah_hilwa..
afwan..ya raisah_hilwa..

Anonymous said...

salam..

banyak sangat contoh iman tak dapat diwarisi la ni

sedih..

mudah2an Allah pelihara seluruh umat Islam dari terus alpa..aMin~

hambaAllah86 said...

salam..

amin..begitulah dunia skrg ismirieya...smga Allah memberi hidayah kepada sekalian manusia..hanya Dia tau apa yg terbaik..

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template