I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, May 22, 2008

Angkara Pandangan Mata

(Sila click 2 kali untuk membesarkan gambar ini, gambar ini adalah kesalahan yang sering di lakukan oleh wanita dalam pemakaian dari perspektif Islam)

"Dari kerana mata yang mempunyai kuasa..Oh aku tergoda,aku terkecewa." Begitulah syahdu lirik lagu berjudul 'kerana mata' nyanyian Allahyarham R Azmi...

Mata mebolehkan manusia menikmati kehidupan dan keindahan alam dan juga boleh mengelapkan hati apabila seseorang itu tidak mengawal diri..

Allah berfirman dalam surah An-Nur ayat 31 yang bermaksud:
Katakanlah (wahai Muhammad) kepada orang lelaki yang beriman supaya mereka menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka. Yang demikian itu lebih suci bagi mereka."

Dalam kepesatan kemajuan negara sekarang, aurat baik lelaki mahu pun wanita, begitu mudah ditonton di mana-mana..terutamanya pusat membeli belah bertaraf enam bintang..

Pakaian wanita lebih terselah dengan baju sendat dengan leher luas mendedahkan pangkal dada dan pendek menampakkan pusat..kenyataannya lebih menyedihkan ialah pemakainya adalah seorang wanita melayu Islam, termasuk yang bergelar isteri. 'Keindahan' susuk tubuh wanita yang bergelar wanita ini lah yang menjadi 'racun' pada mata dan akhirnya membutakan hati..

Berat sungguh ujian umat islam hari ini dalam urusan menjaga mata. Untuk BERJALAN DENGAN MENUTUP MATA ADALAH MUSTAHIL!!!

Zaharuddin Abd Rahman,
akhbar metro,
27 januari 2008

No comments:

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template