I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, July 10, 2008

IMAN TIDAK DAPAT DIWARISI...

Assalamualaikum..
Kepada sahabat-sahabat, semoga Allah memberkati perjuangan kalian semua..melihat ayat di atas saya teringat sebuah lagu Raihan...
Iman Tak dapat Di warisi,
Dari seorang ayah yang bertaqwa,
Ia tak dapat di jual beli,
Ia tidak dari tepian pantai..

Para sahabat yang di rahmati Allah,
Mohon maaf jika terdapat kesalahan pada lirik di atas..Sebenarnya dua hari lepas, selepas sahaja saya menghabiskan meeting saya pada pukul 10 malam, saya berjalan-jalan di sekitar kawasan tempat tinggal saya..Di situ terdapat ramai remaja berpeleseran..Kebanyakan dari mereka bercouple..Jauh dari sudut hati saya berkata,"MasyaAllah, pergaulan terlalu bebas antara lelaki dan perempuan, bagaimana suatu hari anak ku survive dalam pesekitaran yang mana orang mula meninggalkan islam sebagai cara hidup".Lantas saya berazam untuk mewujudkan suasana Islam apabila berkahwin kelak,InsyaAllah..

Selepas itu, saya mneruskan perjalan untukpulang ke rumah..Dalam pejalanan ke rumah, saya terserempak dengan rakan sekelas saya..Jika tidak silap saya, hanya seorang sahaja lelaki dan yang lain perempuan..Dan yang membuatkan saya terkejut, apabila lelaki tersebut duduk rapat dengan seorang perempuan..Perempuan tersebut saya mengenalinya kerna kami sekelas..Apa yang saya terkejut, perempuan tersebut adalah seorang anak ustaz..bila saya fikir-fikirkan semula memang betul apa dikatakan dalam lirik di atas. IMAN TIDAK DAPAT DIWARISI..

Lantas diri ini bermuhasabah..Betapa pentingnya kita hidup dalam kumpulan yang mengamalkan Islam, menghayati Islam, memperjuangkan Islam dan indahnya di tarbiyahkan..Apabila kita berada dalam kumpulan yang menghayati Islam, insyaAllah diri ini akan terlindung daripada serigala-serigala yang sedia membaham kita dalam Era Globalisasi..saya memanjatkan kesyukuran kepada Allah kerna melindungi saya dari ancaman-ancaman luar..Betapa pentingnya kita bergabung dalan suasana jemaah yang mengambil islam sebagai cara hidup dan menentang kebatilan.

Ya Allah, YaTuhan ku..tetapkan hati ku ini dalam agamaMu..Jangan Kau bolak-balikan hati ini setelah menerima hidayah dariMu..Jangan ada sifat putus asa pada aku dalam perjuangan menegakan Islam..

Sekian, Salam perjuangan mahasiswa..

hambaAllah86,
12.00pm,
8 Rejab 1429 H, 11 Julai 2008.

Tuesday, July 8, 2008

Himpunan Protes:Protes kepada kerajaan atau PROTES??

Assalamualaikum..
Sahabat-sahabat yang dirahmati Allah..semoga kalian di tetapkan hati dalam agama Allah..Pada minggu lepas telah di adakan perhimpunan memprotes harga minyak yang di anjurkan oleh PROTES..Perhimpunan ini bertujuan untuk mengumpulkan rakyat bagi membuat bantahan kenaikan harga minyak dinegara kita sekarang..Antara penceramah yang berucap kebanyakannya dikalangan YB.. Antaranya Mat Sabu, Azmin ali, Anwar Ibrahim dan lain-lain..

Walaupun, himpunan Protes Sejuta Rakyat sudah berlalu, namun lukanya masih terasa. Ramai yang kecewa, tak kurang yang melatah. Kerana ingin menjaga kepentingan tertentu, akhirnya himpunan ini bertukar arah ke Stadium Kelana Jaya. 6 Julai 2008, pasti menjadi satu sejarah hitam bagi dunia Demontrasi. Protes rakyat terhadap minyak bertukar menjadi Protes kepada PROTES itu sendiri.

Kejadian menunjukan punggung dalam konsert tersebut adalah mencemarkan imej PROTES tersebut..Mereka seolah-olah menjadikan program ini sebagai tempat berhibur, lari daripada objektif sebenar penganjurannya. Mereka perlu sedar, perhimpunan ini merupakan satu ‘signal’ dalam usaha menyampaikan mesej betapa susahnya rakyat menghadapi bebanan akibat kenaikan harga minyak kepada kerajaan..

Jika dikenang peristiwa Himpunan Bersih dahulu ramai pimpinan yang sampai awal dan berarak bersama rakyat. Duduk dihadapan bersama kami dan mencabar keangkuhan Kerajaan dengan beraninya. Walaupun ditembak dengan gas pemedih mata atau air water cannon yang penuh dengan bahan kimia, kami tak kisah kerana pimpinan sentiasa bersama..Tetapi kali ini suasananya agak berbeza, ramai kalangan pimpinan tidak serius untuk hadir. Ramai yang datang tapi duduk dibelakang jadi pemerhati. Tak kurang juga kalangan pimpinan yang datang hanya pada sesi-sesi tertentu..Malah ada yang bernasib malang kerana datang selepas waktu tengahari dimana ketika itu petugas pemuda dan Unit Awal telah tiada. Walaupun dilarang hadir kerana program sudah bercampuk aduk dengan adegan-adegan Syubahat, mereka tetap berkeras untuk hadir. Mungkin mereka rasa mereka boleh kawal suasana.

Apa yang di harapkan agar peristiwa ini tidak akan berulang kembali..Penganjur hendak lah mengambil iktibar dari peristiwa ini..Peristiwa ini juga membuktikan bahawa ahli pas tidak pernah lari dari perjuangan Islam..Takbir!!!

Dari Allah kami datang, padaNya juga la kami kembali..

hambaAllah86,
3.00 am,
6 Rejab 1429 bersamaan 9 Julai 2008..

Makan RFC(Restoran Radix Fried Chicken), Lupakan Yang Lain

Boleh lihat Metro ruangan Bisnes Isnin 25 hb Feb 2008

HPA Industries Sdn Bhd (HPA) melangkah setapak lagi dalam visinya menyediakan produk halal dan berkualiti kepada orang ramai apabila membuka restoran pertamanya, Radix Fried Chicken (RFC), semalam.


Cawangan RFC di Sungai Petani Kedah



Syarikat jualan langsung (MLM) milik Bumiputera itu antara terbesar di negara ini yang terkenal dengan jenama Kopi Radixnya, membuka cawangan pertama RFC di Lagenda Heights, bersebelahan Village Mall di Sungai Petani, Kedah.

Pengarah Urusannya, Ismail Ahmad, berkata HPA mensasarkan membuka 20 cawangan RFC menjelang akhir 2009. Menurutnya, syarikat itu menawarkan sistem francais kepada 500,000 ahlinya di Malaysia untuk membuka cawangan RFC di seluruh negara, termasuk Sabah dan Sarawak. "RFC adalah jawapan kepada pelbagai masalah yang membelenggu masyarakat kebelakangan ini, terutama ayam yang dikhuatiri disuntik vaksin haiwan seperti babi yang bukan saja haram kepada umat Islam, tetapi berbahaya kepada kesihatan manusia keseluruhannya. "Di RFC, kami menggunakan ayam organik yang diternak sendiri HPA yang dijamin bebas daripada vaksin kerana menggunakan herba sebagai makanannya seperti daun mambu, kunyit dan Tongkat Ali.

Kaunter layan diri RFC yang mengancam

"Pada masa sama, semua produk digunakan di dalam RFC adalah keluaran HPA yang berasaskan herba dan bebas daripada bahan kimia termasuk sos, minuman dan lain-lain," katanya ketika majlis pelancaran RFC, semalam.

Selain ayam goreng asli dan pedas yang menggunakan ramuan herba terpilih, RFC juga menyediakan pelbagai set makanan lain termasuk burger, sosej, kentang goreng dan putar, sayur bermayonis dan ais krim. RFC turut menyediakan minuman Kopi Radix, Cola Radix, Sarsi Radix selain jus roselle dan mangga.



Merah menjadi tema RFC sesuai untuk restoren yang santai-santai


Tahniah buat HPA yang telah melangkah dengan maju dan berani untuk menerokai peluang baru dalam perniagaan. Rasa bangga sebab Aku juga ahli HPA cuma tak aktif sangat. Sekadar beli barang untuk keperluan sendiri. Tak sabar rasanya nak menikmati hidangan lazat dan berkhasiat di RFC ni.



Beratur ye jangan potong-potong

Kelihatan orang ramai beratur untuk memesan makanan. Diharap dengan adanya RFC ini, dapat memberi pilihan baru bagi semua umat Islam khususnya dalam usaha memboikot KFC dan McDonalds yang nyata membantu Amerika-Israel dalam melancarkan perang kepada umat Islam seluruh dunia.

Menu RFC ni pun boleh tahan gak...tergoda nafsu makan

*Alhamdulillah, yang dinanti telah kunjung tiba. Lepas ni tak ada alasan dah umat Islam terutama ahli Pas untuk berkunjung ke KFC atau McD. Cuma lepas ni, mungkin HPA kena buat inisiatif baru untuk kita menggantikan Pizza Hut.

*Bila la nak buka cawangan kt sni....
*Takbir!!!

Oleh Zainuddin Zain
zainuddin@hmetro.com.my

Monday, July 7, 2008

Kewajipan Hijrah di dalam Konteks Perjuangan Hari Ini

Marikah kita merenung maksud firman Allah SWT di dalam al-Qur’anul karim

Maksudnya: “Dan orang-orang Yang beriman dan berhijrah serta berjihad pada jalan Allah (untuk membela Islam iaitu muhajirin), dan orang-orang (Ansar) Yang memberi tempat kediaman dan pertolongan (kepada orang-orang Islam Yang berhijrah itu), merekalah orang-orang Yang beriman Dengan sebenar-benarnya. mereka beroleh keampunan dan rezeki yang mulia.” Al-Anfal:74

Alangkah beruntungnya golongan awalan Islam yang terdiri dari golongan muhajirin (penduduk asal Mekah yang berhijrah ke Madinah) dan golongan ansar (suku Auz dan Khazraj yang telah memeluk Islam dan menyambut kedatangan muhajirin serta memberikan segala bentuk pertolongan) apabila merek a diiktiraf dan diakui sebagai orang-orang yang beriman dengan sebenar-benarnya. Kedua-dua golongan tersebut telah dijamin mendapat keampunan dan keredhaan Ilahi.

Alangkah baiknya sekiranya kita mendapat pengiktirafan dan pengakuan yang sama. Tetapi bagaimanakah caranya untuk kita mencapai pengiktirafan setinggiitu? Maka tidak lain tidak bukan denganmecontohi pengorbanan mereka yan sanat besar d dalam menegakkan Islam.Oleh itu kitajuga mestiah mencrakan penorbanan semaksimum mungkin sama ada dari segi masa, tenaga,harta benda dan apa sahaja bentuk yang dapat memenangkan Islam. Setiap pengorbanan itu akan dinilai oleh Allah S.W.T. Sesungguhnya pengorbanan generasi awalan Islam amatlah besar dan tiada tolok bandingnya. Mereka mempertaruhkan harta benda dan jiwa raga semata-mata untuk melihat Islam dapat ditegakkan dan disebarkan di atas muka bumi ini.



Rasulullah SAW pernah bersabda yang bermaksud : Janganlah kamu mencerca sahabat-sahabatku, maka sekiranya salah seorang dari kamu mendermakan harta berupa emas sebesar Gunung Uhud sekalipun belum menyamai secupak emas yang didermakan oleh sahabat-sahabatku bahkan setengah cupak pun (tidak menyamai).

Walaubagaimanapun di dalam melaksanakan pengorbanan sebagai memenuhi semangat Hijratur Rasul SAW dan para sahabat RA, maka kita hendaklah memahami dengan sebaik-baiknya apa yang dituntut daripada kita dalam waqi’atau reality perjuangan pada masa kini.

Para ulamak menghuraikan perkara ini dengan mengambil kira keadaan semasa. Apabila diteliti dan dikaji, maka didapati bahawa tujuan utama hijrah ialah untuk menegakkan agama Islam yang sebenar yang dilaksanakan di dalamnya hokum-hukum Allah dan segala peraturan yang ditetapkan oleh Allah di dalam kitab suci al-Quran dan diberikan contohnya oleh Rasulullah SAW melalui sunnahnya. Sekiranya Islam itu hanya setakat menunaikan sembahyang maka tidak perlulah berhijrah kerana di Mekah pun orang-orang Islam sudah boleh menunaikan solat. Bahkan sembahyang di Masjidil Haram berlipat kali ganda pahalanya.

Sekiranya islam itu sekadar menunaikan haji, bukankah manasik haji itu juga di laksanakan di Mekah? Maka mengapakah perlu berhijrah? Begitu juga sekiranya Islam itu hanya sekadar berziir kepada Allah SWT , maka tidak perlu berhijrah, bersusah payah meningalkan harta benda dan kampung halaman. Ini kerana zikir boleh dilakukan di mana sahaja sebagaimana firman Allah SWT yang bermaksud: “ Orang-orang yang berzikir meningati Allah dalam keadaan berdiri, duduk serta baring, dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi seraya ia berkata “wahai tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan semuanya ini sia-sia, maha suci Engkau maka selamatkanlah kami dari azab api neraka”.

Oleh kerana Islam itu merupakan satu peraturan atau cara hidup yang disebut sebagai nizamul hayah atau the way of life yang lengkap dan sempurna yang merangkumi segenap aspek kehidupan. Dalam hal ini apabila suasana di Mekah pada ketika itu tidak mengizinkan untuk menegakkan Negara Islam yang dapat melaksanakan segala hukum dan peraturan yang datang dari Allah SWT, maka diperlukan berhijrah ke Madinah al-Munawwarah (Yathrib). Maka kesimpulannya tujuan utama hijrah itu adalah untuk menegakkan Daulah Islamiah yang sebenar-benarnya.

Dalam kontek perjuangan Islam pada hari ini, untuk menegakkan Daulah Islamiah atau Negara Islam yang sebenar-benarnya berdasarkan al-Qur’an dan as-Sunnah tidaklah diperlukan berhijrah dalam bentuk perpindahan dari satu tempat ke tempat yang lain. Tetapi yang di perlkan ialah mengukuhkan dan memantapkan Jemaah Islam atau parti Islam dari segala segi dan berusaha serta berjuang bersungguh-sungguh untuk memastikan Jemaah Islam tersebut Berjaya mengambil alih tampok pemerintahan negara dan seterusnya melaksanakan Islam yang syumul (lengkap dan menyeluruh – bukan Islam Hadhari )

Profesor Dr. Yusof al-Qaradhawi menegaskan di dalam kitabnya Min Fiqhiddaulati Fil Islam bahawa ganti daripada kewajipan hijrah dalam konteks perjuangan pada hari ini ialah menggabungkan diri di dalam Jamaah Islam (Parti Islam) yang bertujuan untuk menegakkan Negara Islam. Yang demikan itu adalah fardu (wajib ) bagi setiap muslimin dan muslimat dan menjadi kewajipan pula memberikan sumbangan dan pengorbanan semaksimum mungkin bagi memenangkan Islam di atas muka bumi ini.


Ustaz Abdullah Husin
Ketua Dewan Ulama PAS Negeri Johor.

Sunday, July 6, 2008

Awas!!!!!Berhati-hati !!! ketika membeli barangan kegunaan harian anda....

Ikhwah dan akhawat sekalian...Berhati-hati !!! ketika membeli barangan kegunaan harian anda....

FAKTA* Sejak 1966 Coca Cola meyokong penuh negara Israel. Coca Cola telah menerima anugerah tertinggi daripada kerajaan Israel kerana lebih 30 tahun menyokong mereka serta membantah boikot Liga Arab terhadap Israel.Sebagai ganjaran daripada kerajaan Israel, Coca Cola akan membina kilang baru di tanah yang dirampas daripada orang Palestin iaitu di Kiryat Gat.* McDonald mempunyai 30,000 restoran di 121 buah negara serata dunia. Pengerusi dan CEO Mc Donald - Jack M. Greenberg, Pengarah Terhormat Dewan Perdagangan dan Industri American-Israel. McDonald Corporation adalah rakan korporat terbesar dalam Kesatuan Tabung Yahudi dan Pertubuhan Yahudi. Melalui komisyen Israel, Kesatuan Tabung Yahudi bergerak untuk membiayai ketenteraan Amerika, sokongan ekonomi dan diplomatik untuk Israel.* 50.1% syarikat Swiss dimilikki oleh syarikat Israel, Osem Investments. Pada tahun 2000 mengumumkan untuk melabur berjuta-juta dolar di Israel dalam R&D. Peter Brabeck-Letmathe bagi pihak Nestle pula menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.* Pameran Walt Disney Millennium di Epcot Centre Florida menonjolkan Jerusalem sebagai ibu negara Israel. Kos US 8 juta untuk pameran ini dibiayai oleh US dan 1.8 juta oleh Israel untuk menentukan isi kandungan pameran. Ini adalah kempen Israel menggunakan Disneyland untuk memberi gambaran Jerusalem adalah milik mereka.* Nokia melabur begitu banyak di Israel dan memanggilnya PROJEK ISRAEL.* Pada tahun 1998 Roger S. Fineon bagi pihak Johnson & Johnson, menerima Anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Israel Netanyahu.* Jutawan Ronald Perelman yang memiliki Revlon adalah seorang Zionis. Penyokong kuat Zionis. Merupakan pemegang amanah Pusat Simon Wiesenthal Center yang menggunakan Holocaust untuk mendapatkan sokongan Zionisme dan Israel.* Intel adalah penyokong kuat Israel. Pusat pembangunan pertama di luar Amerika didirikan di Haifa pada 1974.* Pengerusi Estée Lauder, Ronald Lauder, pernah menjadi pengerusi Persidangan Utama Kesatuan Amerika Yahudi. Beliau juga adalah presiden Tabung Kebangsaan Yahudi yang fungsinya ialah untuk menghalalkan pengambilan tanah rakyat Palestin oleh Israel.* Fakta : AOL memperuntukkan 30% daripada portfolio keuntungan di Israel. Pada tahun 1998 AOL menerima anugerah Jubli daripada Perdana Menteri Netanyahu.Senarai Barangan BoikotAdakah kita rela untuk menyumbangkan wang untuk musuh-musuh Islam?Adakah kita rela saudara seaqidah dengan kita dibedil dengan peluru-peluru akibat dari sumbangan kita?Tersebut disenaraikan beberapa barangan yang dikenal pasti mempunyai kaitan pengeluarannya dengan Yahudi Israeil.Makanan-Syarikat Tasty FoodsProduk: Makanan RinganJenama: Samba, Fun, Lays... dan sebagainya.-Syarikat HeinzProduk: Puri Tomato, Ketchup, Sos Cili & Tomato... dan sebagainya.-Syarikat LambertProduk: Gula-gulaJenama: Chiclets, Adams, Clorets, Snack, Halls... dan sebagainya.-Syarikat HosstessProduk: Makanan Ringan & KekJenama: Twinkess, Hos Hos, Cup Cake... dan sebagainya.-Syarikat CadburyProduk: Coklat, Gula-gula, makanan ringan... dan sebagainya.-Syarikat Coca-colaProduk: Minuman bergasJenama: Coca-cola, Fanta, Sprite, Pepsi, 7-up, ---Mountain Dew, Miranda... dan sebagainya.-Syarikat Hadaiq California-Syarikat RockyProduk: Basbuosah, Jeli Om-Ali... dan sebagainya.-Syarikat Perrier-VittelProduk: Air Galian Barakah... dan sebagainya-Syarikat NestleProduk: Makanan Ringan, Minuman, Campuran MasakanJenama: Kit-kat, -Perrier, Nescafe, Maggie, Vittel, Pure Life, Nido, Smarties, Lion, Polo, After Eight, Coffe Mate, -Nesquik, Aero, Quality Street, Felix (makanan haiwan-kucing), Croose & Blackwell, Milkmaid, -Carnation, Shreddies, Baci Baby Ruth, ButterFinger, MilkyBar, Frutips... dan sebagainya.-Syarikat AmericanaProduk: Burger, Sausage, Ayam... dan sebagainya.-Minyak Sayuran Rawabi, Fern-Makaroni Columbus, Hayo ,Chipsy,Delta,Super Market,Sainsburry,Heiz,Edge,TescoKedai Makan/Restoran-McDonalds,Tikka,Kentucky Fried Chicken (KFC),Kantis,Arby's,Pizza Hut,Chicken Tikka Paradise,McBurger.Alat Pencuci dan KecantikanSyarikat Procter & GambleProduk: Kesihatan, Syampu, SabunJenama: Head & Shoulders, Pert Plus, Pantene, Always, Tide, Crest, Pampers, Lux, Palmolive, Camay, Zest, Ariel, Fairy, Signal 2, Close Up, Colgate, Monsieur Propre, Oil of Olaz, Petrol Hahn, Pringles, Sanicroix, Tampax, Tempo, Vicks, Vizir, Yes Swiffer, Ace, Action 500, Bonux, Mr Clean... dan sebagainya.Syarikat PalmoliveProduk: Pencuci dan SabunJenama: Ajax, Palmolive, Tahiti, Axion, Bingo, Fabe, Felire, La croix, Mennen, Murphy... dan sebagainya.Syarikat Johnson & JohnsonProduk: Kesihatan dan Penjagaan DiriSyarikat JohnsonProduk: Pewangi dan Ubat Nyah SeranggaJenama: Raid, Glade... dan sebaginya.Syraikat Revlon Make-up,Syarikat East In Sambel,Syarikat Beverly Hills,Syarikat SitreenBahan TenagaBateri Kenderaan Milestone,Bateri Kenderaan Powder,Bateri Kecil Energyzer, Duracell, Everady... dan sebagainya.Alatan SukanNike,Universal,Power,Paramount,Youngers.PakaianJean's Basic,Kelvin Klein,Levi's,Basic LaurenAlatan Pejabat-Syarikat Delta Egypt,Parker Schiffer,Pen Schiffer,Higher.Alatan Komunikasi dan Teknologi Maklumat-Max-IBM-Intel-Uracel-Nokia-Motorola-Digital

* Fakta ini diambil dari http://www.manhalpmram.blogspot.com/ video

Perhimpunan Profesional Islam Anak-Anak Johor

Assalamualaikum..
semoga Allah menberkati sahabat-sahabat sekalian..sudah agak lama juga saya tidak menulis dalam blog ini kerna tidak mempuyai kesempatan untuk menulis..Pada minggu lepas saya telah menghadiri seminar yang dianjurkan oleh Perhimpunan Profesional Islam Anak-Anak Johor..Seminar ini di hadiri oleh para profesional islam yang Bekerja di Johor ataupun berasal dari Johor seperti para guru, doktor dan lain-lain..Para mahasiswa juga tidak ketinggalan dalam menyertai perhimpunan ini..

Tujuan seminar ini di adakan adalah untuk bertujuan untuk menegakkan Islam di bumi Johor..rasional seminar ini diadakan adalah melihat anak-anak muda Johor sekarang semakin jauh dengan Islam..Mereka asyik saja dengan hiburan yang melalaikan..tidak kurang juga gejala sosial yang melanda di negeri Johor..Jika di Utusan Malaysia beberapa minggu lepas lihat statistik jenayah, Johor merupakan negeri yang ke dua yang paling tinggi..

Pelbagai strategi untuk menegakkan islam di Johor yang dibincangkan melalui seminar ini..Antaranya adalah mengubah pendekatan untuk mendekati anak-anak muda..Ini penting kerna mereka lah bakal pewaris kepimpinan negeri Johor kelak..Anak-anak muda ini mesti lah diterapkan dengan islam supaya apabila mereka menjadi pemimpin samada pemimpin keluarga ataupun pemimpim rakyat, mereka tidak melakukan perkara yang dimurkai Allah seperti rasuah kerna Islam telah bertahta dihati ..

Akhir kata, apa yang diharapkan dalam seminar ini, para profesional islam dapat membantu untuk menegakan islam di Johor..Malah menjadi pemangkin dalam pembangunan Sahsiah Ummah di negeri Johor...

Firman Allah swt yang bermaksud: "Wahai Tuhan Kami! Utuslah kepada mereka seorang Rasul dari kalangan mereka sendiri, yang akan membacakan kepada mereka ayat-ayatMu (firmanMu) dan mengajarkan mereka isi kandungan Kitab (Al-Quran) serta Hikmat kebijaksanaan dan membersihkan (hati dan jiwa) mereka (dari syirik dan maksiat). " Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana " - Surah Al Baqarah; Ayat:129
Islam ad-Din...

hambaAllah86,
9.00 am,
4 Rejab 1429,7 Julai 2008
Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template