I made this widget at MyFlashFetish.com.

Sunday, July 6, 2008

Perhimpunan Profesional Islam Anak-Anak Johor

Assalamualaikum..
semoga Allah menberkati sahabat-sahabat sekalian..sudah agak lama juga saya tidak menulis dalam blog ini kerna tidak mempuyai kesempatan untuk menulis..Pada minggu lepas saya telah menghadiri seminar yang dianjurkan oleh Perhimpunan Profesional Islam Anak-Anak Johor..Seminar ini di hadiri oleh para profesional islam yang Bekerja di Johor ataupun berasal dari Johor seperti para guru, doktor dan lain-lain..Para mahasiswa juga tidak ketinggalan dalam menyertai perhimpunan ini..

Tujuan seminar ini di adakan adalah untuk bertujuan untuk menegakkan Islam di bumi Johor..rasional seminar ini diadakan adalah melihat anak-anak muda Johor sekarang semakin jauh dengan Islam..Mereka asyik saja dengan hiburan yang melalaikan..tidak kurang juga gejala sosial yang melanda di negeri Johor..Jika di Utusan Malaysia beberapa minggu lepas lihat statistik jenayah, Johor merupakan negeri yang ke dua yang paling tinggi..

Pelbagai strategi untuk menegakkan islam di Johor yang dibincangkan melalui seminar ini..Antaranya adalah mengubah pendekatan untuk mendekati anak-anak muda..Ini penting kerna mereka lah bakal pewaris kepimpinan negeri Johor kelak..Anak-anak muda ini mesti lah diterapkan dengan islam supaya apabila mereka menjadi pemimpin samada pemimpin keluarga ataupun pemimpim rakyat, mereka tidak melakukan perkara yang dimurkai Allah seperti rasuah kerna Islam telah bertahta dihati ..

Akhir kata, apa yang diharapkan dalam seminar ini, para profesional islam dapat membantu untuk menegakan islam di Johor..Malah menjadi pemangkin dalam pembangunan Sahsiah Ummah di negeri Johor...

Firman Allah swt yang bermaksud: "Wahai Tuhan Kami! Utuslah kepada mereka seorang Rasul dari kalangan mereka sendiri, yang akan membacakan kepada mereka ayat-ayatMu (firmanMu) dan mengajarkan mereka isi kandungan Kitab (Al-Quran) serta Hikmat kebijaksanaan dan membersihkan (hati dan jiwa) mereka (dari syirik dan maksiat). " Sesungguhnya Engkaulah yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana " - Surah Al Baqarah; Ayat:129
Islam ad-Din...

hambaAllah86,
9.00 am,
4 Rejab 1429,7 Julai 2008

No comments:

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template