I made this widget at MyFlashFetish.com.

Tuesday, July 8, 2008

Himpunan Protes:Protes kepada kerajaan atau PROTES??

Assalamualaikum..
Sahabat-sahabat yang dirahmati Allah..semoga kalian di tetapkan hati dalam agama Allah..Pada minggu lepas telah di adakan perhimpunan memprotes harga minyak yang di anjurkan oleh PROTES..Perhimpunan ini bertujuan untuk mengumpulkan rakyat bagi membuat bantahan kenaikan harga minyak dinegara kita sekarang..Antara penceramah yang berucap kebanyakannya dikalangan YB.. Antaranya Mat Sabu, Azmin ali, Anwar Ibrahim dan lain-lain..

Walaupun, himpunan Protes Sejuta Rakyat sudah berlalu, namun lukanya masih terasa. Ramai yang kecewa, tak kurang yang melatah. Kerana ingin menjaga kepentingan tertentu, akhirnya himpunan ini bertukar arah ke Stadium Kelana Jaya. 6 Julai 2008, pasti menjadi satu sejarah hitam bagi dunia Demontrasi. Protes rakyat terhadap minyak bertukar menjadi Protes kepada PROTES itu sendiri.

Kejadian menunjukan punggung dalam konsert tersebut adalah mencemarkan imej PROTES tersebut..Mereka seolah-olah menjadikan program ini sebagai tempat berhibur, lari daripada objektif sebenar penganjurannya. Mereka perlu sedar, perhimpunan ini merupakan satu ‘signal’ dalam usaha menyampaikan mesej betapa susahnya rakyat menghadapi bebanan akibat kenaikan harga minyak kepada kerajaan..

Jika dikenang peristiwa Himpunan Bersih dahulu ramai pimpinan yang sampai awal dan berarak bersama rakyat. Duduk dihadapan bersama kami dan mencabar keangkuhan Kerajaan dengan beraninya. Walaupun ditembak dengan gas pemedih mata atau air water cannon yang penuh dengan bahan kimia, kami tak kisah kerana pimpinan sentiasa bersama..Tetapi kali ini suasananya agak berbeza, ramai kalangan pimpinan tidak serius untuk hadir. Ramai yang datang tapi duduk dibelakang jadi pemerhati. Tak kurang juga kalangan pimpinan yang datang hanya pada sesi-sesi tertentu..Malah ada yang bernasib malang kerana datang selepas waktu tengahari dimana ketika itu petugas pemuda dan Unit Awal telah tiada. Walaupun dilarang hadir kerana program sudah bercampuk aduk dengan adegan-adegan Syubahat, mereka tetap berkeras untuk hadir. Mungkin mereka rasa mereka boleh kawal suasana.

Apa yang di harapkan agar peristiwa ini tidak akan berulang kembali..Penganjur hendak lah mengambil iktibar dari peristiwa ini..Peristiwa ini juga membuktikan bahawa ahli pas tidak pernah lari dari perjuangan Islam..Takbir!!!

Dari Allah kami datang, padaNya juga la kami kembali..

hambaAllah86,
3.00 am,
6 Rejab 1429 bersamaan 9 Julai 2008..

No comments:

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template