I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, August 11, 2011

lame xupdate blog..

Assalamualaikum..

Agak lame juga aku xupdate blog ini. begitulah adatnya, bak kata hasan al banna, kerja islam yang perlu dibuat lebih banyak dari masa yang kita ada. semoga perkara yang aku buat ini tidak menjadi perkara yang lalai disisi Allah..

Amanah..
semoga Allah memberikan aku kekuatan untuk melaksanakan amanah yang tidak pernah diminta ini. sekali fkir rase macam xsanggup je pikul amanah tapi demi menegakkan islam di bumi Allah n, aku meletakkan tawakal ku kepadaNya 100 peratus. walaupun umurku 25tahun dan memimpin kebanyakkannya lebih tua pada ku,akan ku jalankan amanah n dengan istiqomah, insyaAllah. semoga amanah n akan ku laksanakan dgn penuh kejujuran keihklasan. ya Allah, bantu aku..

Baitul muslim..
insyaAllah, aku akan melengkapkan separuh dr agama ku xlame agi.. ianya juga sebahagian drpd amanah dr Allah.. banyak perkara yang perlu dipelajari. "Terimalah ia seadanya" itu antara yang aku pelajari sejak kebelakangan n. berpandukan istikharah n istisharah aku memilih ia dan Alhamdulillah,family aku pun ok. banyak perkara yang dipermudahkan. Ya Allah, jadikan aku seorang suami yang soleh n isteriku solehah, kurniakan kami anak2x yang soleh dan solehah yang bakal menyambung perjuangan n.

sekolah..
sepanjang hampir 2tahun aku di sini berbagai-bagai aku lalui. pelajar disini terlalu istimewa bagi ku. sebenarnya hati mereka kosong dgn cahaya Allah.. kdg2x apa yang mereka buat, melanggar batas kesabaranku. sebenarnya aku hanya mahu mereka berjaya, malah lebih berjaya drpd ku dunia n akhirat. merka lah pelapis kepimpinan akan datang jika aku sudah tiada. Ya Allah, kau lah yang mengubah hati-hati manusia, ttpkan kami jalan Mu dan berikanlah hidayah kepada pelajar2x kami agar menjadi pewaris kepada pejuangan n.

Ramadhan
pada ramadhan ini, aku berazam akan menjadi orang yang disapa oleh ramadhan. aku ingin menjadi salah sorang yang air matanya menjadi pemadam api neraka. ramadhan ini adalah titik mula aku ingin menjadi lebih baik. Ya Allah jadikan kau orang2x yang disapa ramadhan..jadikan madrasah tarbiyah kali ini, outputnya aku menjadi orang bertaqwa seperti di firmankan oleh Allah dalam surah Albaqarah:1-5.

perjuangan.
perjuangan ini xkan pernak berhenti, walau darahmenjadi galang gantinya..Ya Allah, matikan aku dijalan perjuangan menegakkan agamaMu..

aku rasa sampai sini saje lah, insyaAllah..apa yang aku nukilkan n menjadi satu muhasabah pada diriku. ya Allah,berikahlah aku hidayah agar sentiasa dijalanMu..

No comments:

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template