I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, May 15, 2008

Ulasan Khutbah Jumaat memperingati 60 tahun Nakbah di Palestin


Assalamulaikum...

Sahabat sahabat sekalian..semoga Allah memberkati kalian semua..dalam diam tak diam sudah 60 tahun pendudukan israel di Palestin..dan selama itu lah saudara kita di palestin menderita..Tidak lupa juga kepada saudara-saudara kita yang telah mati syahid di Palestin kerna memperjuangkan Islam di palestin..
Sepertimana yang kita tahu..baitul maqdis adalah kiblat pertama kita dan tempat ketiga yang suci bagi umat islam..perjuangan Hamas di Palestin sememangnya untuk membebaskan menghalau Israel di Tanah Palestin..tetapi dihalang oleh pihak Fatah..Saya teringat forum yang di adakan di tempat saya belajar..Forum ini adalah bertujuan membantah kekejaman Israel di Palestin..menurut penceramah tersebut, ketika pihak Hamas menawan semenanjung gaza dari pihak Fatah,mereka menjumpai dokumen penjanjian antara presiden Mahmod Abbas dari Fatah dengan pihak CIA(perisik US) dan menerima peruntukan dari amerika untuk menghapuskan pihak Hamas..BUKAN UNTUK RAKYAT PALESTIN..

Kita lihat di sini,betapa mereka di peralatkan oleh pihak israel..Sahabat-sahabat sekalian, di parlimen Australia..mereka meluluskan usul untuk meraikan pendudukan israel di Tanah penduduk Palestin..tetapi di parlimen kita!!! Usul Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang (PAS-Marang) bagi membincangkan berkaitan bantahan sambutan ulang tahun ke 60 pendudukan haram Israel di bumi Palestine ditolak oleh Dewan Rakyat.

Saya ingin mengingatkan diri saya dan sahabat-sahabat sekalian, Umat Islam Palestin kini merintih dan menangis meminta pembelaan daripada saudara seakidah sebagaimana mereka pernah merintih dan menangis apabila tentera Salib menakluki Baitulmaqdis pada 4 Julai 1099 sehingga menyebabkan 70,000 muslimin dibunuh dengan kejam tanpa belas kasihan. Kalau dulu, keadaan seperti ini akhirnya dapat diselamatkan oleh Salahuddin al-Ayyubi pada 2 Oktober 1187, iaitu setelah selama 88 tahun bumi suci ini dijajah, tetapi kini, di manakah Salahuddin, sebagai pembebas Palestin? Dan di manakah Umar, sebagai pembuka Palestin? Umat Islam hari ini memerlukan jiwa seperti mereka. Jiwa umat Islam perlu dibangunkan kembali, tanpa mengira sempadan geografi atau keturunan. Jiwa umat Islam seluruh dunia wajib disedarkan sekarang ini, sebagaimana sedarnya jiwa-jiwa umat Islam Palestin untuk membebaskan Baitulmaqdis apabila intifada bermula pada 8 Disember 1987. Jiwa umat Islam perlu dimerdekakan daripada perhambaan kepada hamba, kepada perhambaan hanya kepada Allah Yang Tunggal lagi Maha Perkasa.

Akhir sekali..sahabat-sahabatku..Mari lah kita bersatu di bawah panji Islam..Jika kita lihat banyak sekali ideologi-ideologi musuh islam yang telah mempengaruhi masyarakat kita sekarang..kembalilah kepada Islam..Laksanakan hukum-hukum Islam..jgn lah kita memperlekehkannya…Untuk melihat betapa kejamnya zionis ini..layari lah link ini..

http://hidupmatikernaallah.blogspot.com/2008/04/kejahatan-zionis.html

hambaallah86
12.00 am,
16 Mei 2008,10 Jamadil Awal 1429 H

No comments:

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template