I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, April 24, 2008

Syariat mengenai cinta..


Ya Allah, ya Tuhanku


Andai aku telah jatuh hati kepada kaum lawanku


Tarbiahkanlah hatiku dengan iman dan takwa


kuatkanlah hatiku bimbinglah jiwaku...


Cinta manusia yang penuh pendustaan


Kau jadikanlah aku menjadi pencintaMu


Sebelum aku menyintai manusia


Sebelum aku terjerumus dalam perangkap rindu


Yang bakal menyeretku ke neraka





Ya Allah ya tuhanku


Kau tabahkanlah jiwaku dalam pancaroba dunia


Kau kuatkan hatiku jika aku benar jatuh hati


Biarlah aku jatuh hati dengan pembawa syariatMu


Biarlah aku jatuh cinta hanya pendukung agamaMu


namun, jangan kau lalaikan jiwaku


Dengan kealpaan yang membawaku ke penjara kedukaan


Dengan dosa noda yang mengheretku ke lembah kemaksiatan





Ya Allah ya Tuhanku


PadaMu aku memohon


Teguhkanlah jiwa pemuda-pemudi seislamku


Jangan biarkan mereka hanyut dalam nafsu membelenggu


Jangan biarkan mereka bersatu dengan kelalaian perasaan


selamatkanlah mereka dari dosa


Yang bakal membawa mereka sentiasa alpa dan leka





Ya Allah,


Tunjukkan kepada kami keindahan syariatMu


Syariat yang termaktub dalam Al-Quran dan Al-Sunnah


Adab dan pergaulan lelaki dan perempuan


Yang digariskan dengan etika dan kesopanan





teman


'Syariat itu membataskan adab dan pergaulan'


'Syariat indah yang maha menetapkan kesusilaan'


'Cinta harus dibatasi dengan keindahan Islam yang digariskan'


Moga cinta yang telah Allah kurniakan


Menjadi satu keindahan dan rahmat kepada insan


Bukan menjadi satu bala kepada umat Islam


lantaran menurut hawa nafsu mainan syaitan


Pimpinlah cinta menuju arah pimpinan cinta tuhan


Moga hidup ini penuh keberkatan

No comments:

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template