I made this widget at MyFlashFetish.com.

Thursday, May 8, 2008

Hari Ibu...setiap hari adalah hari ibu...

Assalamualaikum..

kepada sahabat-sahabat sekialian semoga Allah memberi rahmat kepada anda sekalian..Setiap orang mempunyai ibu,,samaada masih hidup ataupun telah meninggal dunia..Bila teringat pengorbanan seorang ibu yang mengusung kita selama 9 bulan dan betapa sakitnya ketika hendak bersalin..terasa diri ini amat berdosadengan ibu kita..selama ini apa yang kita telah berikan pada ibu kita..

Sahabat-sahabat sekalian..Hargailah mereka selagi mereka masih hidup..dan ingatlahadalah berdosa besar bagi mereka yang memaki-maki ibu mereka..sebagaimana hadisrasulullah S.A.W.

Dari Abdullah bin Amr bin al-'Ash r.a. pula bahwasanya Rasulullah s.a.w. bersabda: "Termasuk dalam golongan dosa-dosa besar ialah jikalau seseorang itu memaki-maki kedua orang tuanya sendiri." Para sahabat bertanya: "Ya Rasulullah,adakah seseorang itu memaki-maki kedua orang tuanya sendiri." Beliau s.a.w. menjawab: "Ya, iaitu apabila seseorang itu memaki-maki ayah seseorang, lalu orang yang dimaki-maki ayahnya itu lalu memaki-maki ayahnya sendiri. Atau seseorang itu memaki-maki ibu orang lain, lalu orang yang dimaki-maki ibunya ini, memaki-maki ibunya sendiri." (Muttafaq ''alaih)

Akhir sekali..nasihat saya, apabila mereka sudah tua..jangan anda semua menghantarmereka ke rumah orang-orang tua..jika seorang ibu boleh menjaga 10 orang anak,mengapa 10 orang anak tidak boleh menjaga seorang ibu???mari kta fikir-fikirkan???dibawah ada video nasyid mengenai ibu dan anak..hayati lah...


hambaallah86
12.00 pm,
9 Mei 2008,3 Jamadil Awal 1429 H

No comments:

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template