I made this widget at MyFlashFetish.com.

Monday, April 28, 2008

Rintihan Jiwa Yang Sepi

Assalamulaikum...

sahabat-sahabat sekalian,dalam perjuangan untuk menegakkan Islam pasti kan ada mehna dan tribulasi..Dugaan itu bukan untuk menyeksa kita..tetapi untuk menguji kesabaran,keimanan dan ketakwaan kita kepada Allah sebagaiman yang tersurat di dalam Al-quran, surah al ankabut ayat 1-3:
1. Alif Lam Mim
2. Apakah manusia mengira bahawa mereka akan dibiarkan hanya mengatakan,"kami telah beriman",dan mereka tidak di uji.
3. Dan sungguh kami telah menguji orang-orang sebelim mereka, maka Allah pasti mengetahuiorang-orang yang benar dan pasti mengetahui orang-orang yang dusta
Dan yakin la sahabat-sahabat sekalian, bahawa dugaan yang menimpa kita adalah sesuai dengan diri kita,bukan untuk menyeksa kita sebagai dalam surah al Baqarah ayat 286:

286. Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya
Ya Allah, Ya Tuhanku..berikan aku kekuatan dalam mejalani kehidupan yang penuh onak dan duri..Jadikan kami orang-orang yang sentiasa diberi petunjuk olehMu, Ya Allah..
Ya Allah, sesungguhnya engkau maha mengetahui apa di dalam hati ku..diriku meronta-ronta dalam pencarianMu, Ya Allah..Semoga dengan dugaan yang ku lalui ini menjadikan lebih matang dalam menjalani kehiupan ini...
Ya Allah...Ya Rahman...Ya Rahim..sesungguhnya kau lah yang maha pemurah lagi maha penyanyang..Jadikan kau seorang yang sentiasa menegakkan agamaMu,Ya Allah..Tiada tempat aku berlindung melainkan Engkau, Ya Allah dan jangan ada terlintas di dalam hati ku ini untuk mengkufurkanMu..Sesungguhnya nerakaMu anat pedih seksaannya..
Ya Allah yany maha pengampun..ampuni dosaku..Dosa kedua ibu bapaku yang melahirkan dan membesarkan aku sejak dari kecil lagi..sesungguhnya, mereka telah banyak berjasa kepadaku..jika Kau ambil mereka daripadaku..aku redha..dan kau letakkan lah mereka di sisi para anbiya' dan orang-orang yang soleh..
Ya Allah..ampuni juga dosa guru-guruku..mereka telah banyak mencurahkan ilmu kepadaku..meraka mengajarku dengan hati yang ikhlas..ilmu mereka akan ku gunakan untuk jalanMu,Ya Allah..
Ya Allah, Ya Tuhan ku..sesunguhnya aku amat mencintai sahabat-sahabat sepejuangan ku..ampuni dosa mereka..Rapatkan uhkwah antara kami..Jangan kau cerai-beraikan kami...Semoga syahid,cita -cita kami menjadi kenyataan..
Ya Allah, padaMu aku bersimpuh untuk aku memohon keampunan dariMu..berikan ku kekuatan dalam perjuangan ini...
Amin...Takbir!!!


Rintihan Jiwa Yang Sepi
Bangun berlari aku sendiri
Masih mencari sinar nan pasti
Bagaikan teraba-raba dalam kegelapan
Kebungkaman malam yang tiada kerlipan

Di kala itu aku merintih
Menggarap sedikit kekuatan
Untuk ku terus bertatih
Menghadapi nasib di depan

Dengan mengharap kekuatan diri
Terasa seperti tak berdaya menghadapi
Kerana dalam diri bukanlah kunci
Bantuan kekuatan hanya dari Ilahi

Bangun berlari aku bukan sendiri
Andai jiwa disandar pada Ilahi
Andai pulang menyuci diri
Andai disemai baja kasih nan suci
Pada Dia kekasih yang abadi...

Jiwa ini tak akan sepi lagi
Andai kasih bertaut rapi
Pada Dia penghibur agung
Yang Maha Memberi
Yang Maha menghibur hati...

hambaAllah86
8.00mlm,28 April 2008,
21 Rabiul Akhir 1429 H..

No comments:

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template